Dne 23. dubna 2017 vyšly nové indické známky na motiv kávy. Milovníky tohoto hořkého nápoje potěší nejen kávový námět známky, ale také její vůně. Známka je totiž aromatizovaná a voní po lahodné kávě. Indická pošta není v oblasti vonných známek žádným nováčkem. Svou první voňavou známku připravila pro sběratele již v roce 2006. Známky o nominální hodnotě 15 rupií byly napuštěny vůní santalového dřeva a celý náklad o objemu 3 miliony kusů se vyprodal během dvou týdnů. O rok později vydala Indická pošta sérii čtyřech známek vonících po čtyřech různých druzích květin a další rok se přidala známka s vůní jasmínu.

Voňavé známky nejsou ve světě novinkou, ostatně první taková známka se objevila již v roce 1973. Možná byste nečekali, že průkopníkem tohoto filatelistického unikátu byl Bhútán, malá asijská země sousedící s Indií a Tibetem. Bhútánská emise šesti známek se věnovala motivu růží a po těchto květinách také voněla. Bhútánský příklad následovaly brzy další země, přičemž většina aromatizovaných známek je napuštěna květinovou vůní. Nové indické známky s kávovým aromatem pokračují v řadě již existujících kávových známek, kterou započala Brazilská pošta. Ta vydala v roce 2001 známku s kávovým aromatem na počest svého hlavního exportního produktu. Ve stejném roce vyšly ve Švýcarsku známky s vůní čokolády. Zřejmě nejkurióznější voňavou známkou je známka z roku 2007 vydaná v Číně, která oslavila rok vepře známkou s vůní vepřového se sladkokyselou omáčkou.

Nové indické známky s aromatem jsou laděny do kávově hnědé barvy a zobrazují v popředí šálek horké kávy, v pozadí pak mletou kávu a celá kávová zrna. Indická káva se vyváží do celého světa, zejména do Itálie a Ruska. Přesto bychom si Indii spojovali spíše asi s čajem, kterého se také v zemi vypije mnohonásobně více než kávy. Kávové aroma bylo na nové indické známky vpraveno jejich potřením jemně nadrcenými kávovými zrny, která by měla známku udržet voňavou po dlouhou dobu.

Známky z celého světa naleznete v nabídce e-shopu TGW.cz.